Γέφυρα Τσακώνας
Παραδόθηκε στην κυκλοφορία την 27η -1-2016 η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας μήκους 390 μέτρων και προϋπολογισμού 22,85 εκατ. ευρώ που βρίσκεται στα όρια των νομών Μεσσηνίας - Αρκαδίας. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σε άνοιγμα (300m) γέφυρα στην Ελλάδα (μετά τη γέφυρα Ρίου - Αντιρίου) και μία από τις μεγαλύτερες τοξωτές παγκοσμίως.
Η ΕΔΑΦΟΣ εμπλέκεται με το έργο από το έτος 2001 όπου και κλήθηκε από το τότε ονομαζόμενο Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και νυν Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων να διερευνήσει και αξιολογήσει τις εδαφικές μετακινήσεις που είχαν διαπιστωθεί στο οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου, που κατασκευάσθηκε τη δεκαετία 1990 έως 2000, λίγο μόλις μετά την παράδοση του έργου προς χρήση (περί το έτος 2000). Κατόπιν της εκπόνησης γεωτεχνικών και γεωλογικών ερευνών και μελετών διαπιστώθηκε από την ΕΔΑΦΟΣ ότι ο αυτοκινητόδρομος διέρχεται περιοχή ενεργού κατολίσθησης.
Η μεγάλη ενεργοποίηση της κατολίσθησης συνέβη το Φεβρουάριο του έτους 2003, προκαλώντας την πλήρη καταστροφή που αυτοκινητοδρόμου σε τμήμα μήκους περίπου 200m κατά την οποία καταγράφηκε, τελικώς, οριζόντια μετακίνηση της τάξεως των 100m όγκου εδαφικών υλικών περίπου 6.000.000 m3 .
H ΕΔΑΦΟΣ από το έτος 2005 συμμετείχε στη σύμπραξη μελετητικών γραφείων στα οποία ανατέθηκε η εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης των προβληματικών τμημάτων του β' υποτμήματος του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας. Η ΕΔΑΦΟΣ εκπόνησε τις γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες του έργου. Στο μελετητικό αντικείμενο αυτής της σύμβασης συμπεριλαμβανόταν, μεταξύ πολλών άλλων προβληματικών περιοχών ως προς την ευστάθεια των γεωλογικών σχηματισμών και η Τοξωτή Γέφυρα της Τσακώνας. Ειδικότερα για την τοξωτή γέφυρα η ΕΔΑΦΟΣ εκπόνησε τη γεωτεχνική έρευνα και μελέτη που περιλάμβανε μεταξύ άλλων όλες τις χωματουργικές διαμορφώσεις στο έργο και τη Γεωτεχνική Μελέτη Θεμελίωσης της Γέφυρας που συνίσταται από δύο Ακρόβαθρα και ένα Μεσόβαθρο. Εξ αυτών το μεν ακρόβαθρο Α1 θεμελιώνεται επί ομάδας πασσάλων το δε ακρόβαθρο Α2 θεμελιώνεται επί βαθμιδωτής επιφανειακής θεμελίωσης. Τέλος, το σημαντικό κεντρικό μεσόβαθρο θεμελιώνεται επί ομάδας τεσσάρων φρεάτων, διαμέτρου 6.0m και βάθους 15m έκαστο των οποίων οι κεφαλές συνδέονται μεταξύ τους με κεφαλόδεσμο ύψους 5.0m και διαστάσεων σε κάτοψη 23.0x31.0m.
Τέλος, η ΕΔΑΦΟΣ από το έτος 2008 και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου συμμετείχε για λογαριασμό του Υπουργείου στην κοινοπραξία του Τεχνικού Συμβούλου Κατασκευής.
Η ΕΔΑΦΟΣ εμπλέκεται με το έργο από το έτος 2001 όπου και κλήθηκε από το τότε ονομαζόμενο Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε και νυν Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων να διερευνήσει και αξιολογήσει τις εδαφικές μετακινήσεις που είχαν διαπιστωθεί στο οδόστρωμα του αυτοκινητοδρόμου, που κατασκευάσθηκε τη δεκαετία 1990 έως 2000, λίγο μόλις μετά την παράδοση του έργου προς χρήση (περί το έτος 2000). Κατόπιν της εκπόνησης γεωτεχνικών και γεωλογικών ερευνών και μελετών διαπιστώθηκε από την ΕΔΑΦΟΣ ότι ο αυτοκινητόδρομος διέρχεται περιοχή ενεργού κατολίσθησης.
Η μεγάλη ενεργοποίηση της κατολίσθησης συνέβη το Φεβρουάριο του έτους 2003, προκαλώντας την πλήρη καταστροφή που αυτοκινητοδρόμου σε τμήμα μήκους περίπου 200m κατά την οποία καταγράφηκε, τελικώς, οριζόντια μετακίνηση της τάξεως των 100m όγκου εδαφικών υλικών περίπου 6.000.000 m3 .
H ΕΔΑΦΟΣ από το έτος 2005 συμμετείχε στη σύμπραξη μελετητικών γραφείων στα οποία ανατέθηκε η εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης των προβληματικών τμημάτων του β' υποτμήματος του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Καλαμάτας. Η ΕΔΑΦΟΣ εκπόνησε τις γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες του έργου. Στο μελετητικό αντικείμενο αυτής της σύμβασης συμπεριλαμβανόταν, μεταξύ πολλών άλλων προβληματικών περιοχών ως προς την ευστάθεια των γεωλογικών σχηματισμών και η Τοξωτή Γέφυρα της Τσακώνας. Ειδικότερα για την τοξωτή γέφυρα η ΕΔΑΦΟΣ εκπόνησε τη γεωτεχνική έρευνα και μελέτη που περιλάμβανε μεταξύ άλλων όλες τις χωματουργικές διαμορφώσεις στο έργο και τη Γεωτεχνική Μελέτη Θεμελίωσης της Γέφυρας που συνίσταται από δύο Ακρόβαθρα και ένα Μεσόβαθρο. Εξ αυτών το μεν ακρόβαθρο Α1 θεμελιώνεται επί ομάδας πασσάλων το δε ακρόβαθρο Α2 θεμελιώνεται επί βαθμιδωτής επιφανειακής θεμελίωσης. Τέλος, το σημαντικό κεντρικό μεσόβαθρο θεμελιώνεται επί ομάδας τεσσάρων φρεάτων, διαμέτρου 6.0m και βάθους 15m έκαστο των οποίων οι κεφαλές συνδέονται μεταξύ τους με κεφαλόδεσμο ύψους 5.0m και διαστάσεων σε κάτοψη 23.0x31.0m.
Τέλος, η ΕΔΑΦΟΣ από το έτος 2008 και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου συμμετείχε για λογαριασμό του Υπουργείου στην κοινοπραξία του Τεχνικού Συμβούλου Κατασκευής.